Nog maar 2 weken! - Reisverslag uit Wijchen, Nederland van Samantha Regeer - WaarBenJij.nu Nog maar 2 weken! - Reisverslag uit Wijchen, Nederland van Samantha Regeer - WaarBenJij.nu

Nog maar 2 weken!

Door: Samantha Regeer

Blijf op de hoogte en volg Samantha

24 Januari 2015 | Nederland, Wijchen

Hoi allemaal,

Hierbij dan mijn allereerste reisverslag! Over 2 weken is het namelijk al zover.. dan gaat mijn grote avontuur naar Suriname beginnen. Samen met een vriendin (en klasgenoot) vertrek ik 9 februari richting Paramaribo. In deze stad zullen we ongeveer 5,5 maand verblijven in een appartementje. Eenmaal aangekomen in Su hebben we eerst lekker een weekje vrij, zodat we een beetje aan de warmte kunnen wennen en alle indrukken op ons af kunnen laten komen.

Na deze week zal onze stage beginnen bij Kinderhuis Sanatan Dharm. Dit is een Hindoestaans kinderhuis, waar kinderen van 2 t/m 18 jaar wonen, heel gevarieerd dus. De kinderen komen grotendeels uit gebroken gezinnen. De ouders zijn vaak uit elkaar, doordat de man bijvoorbeeld verslaafd is aan drugs of alcohol en daar het geld aan op maakt. De moeder moet voor de kinderen zorgen, maar heeft hier geen geld voor. Alle kinderen kennen dus armoede en op die reden komen zij in het kinderhuis terecht. Dankzij het kinderhuis krijgen de kinderen goed te eten en te drinken en kunnen ze allemaal naar school.
Wij gaan in het Kinderhuis onder andere activiteiten organiseren om de kinderen weer te laten lachen en om ze goede ervaringen mee te geven. Daarnaast zullen we leiding en begeleiding gaan geven aan sommige moeders die met de kinderen mee zijn gekomen. Zij nemen naast de zorg van hun eigen kinderen, ook de zorg van de andere kinderen op zich. Het doel van het Kinderhuis is dan ook om zowel de moeders, als de kinderen op te vangen en om de kinderen later een goede plek te geven in de maatschappij.

Ik kan in ieder geval niet wachten om in Suriname aan de slag te gaan, om de cultuur te leren kennen, om het land te zien en om allerlei nieuwe ervaringen op te doen! Maar natuurlijk zal ik iedereen ook ontzettend gaan missen. Dat is weer het nadeel van zo'n mooie reis.. Dat dachten mijn lieve vriendinnen vast ook. Gisteren werd ik namelijk door een van hen in de auto geblinddoekt en meegenomen naar een ''verrassing''. We zouden namelijk iets leuks gaan doen. Na een tijdje in de auto te hebben gezeten mocht ik eruit. Ik had werkelijk geen idee waar ik naartoe geloosd was.. We liepen ergens naar binnen, waar het wel opvallend stil was.. en toen mocht eindelijk mijn blinddoek af! Wat ik toen zag was wel heel bizar, want ineens stond ik in mijn eigen huis waar die schatten allemaal op de bank zaten haha. Dit had ik natuurlijk niet zien aankomen. Ze hadden het huis versierd met leuke vlaggetjes van Su, zongen een zelfgemaakt liedje en mijn kennis over Suriname werd even getest door een leuke Quiz. Daarnaast hadden ze ook nog is allemaal leuke en creatieve kaartjes en cadeautjes meegenomen. Zo lief!! Dit was echt de beste verrassing ooit. Leuk ook die verhalen achteraf, waarbij je dus hoort wie er allemaal in het complot zaten en wat ze allemaal achter je rug om gedaan hebben haha.

Nou ik ga dit verhaal maar is afsluiten. Ik zal jullie de komende maanden op de hoogte proberen te houden door mijn reisverslagen en foto's.

Adyosi bakra's!

  • 24 Januari 2015 - 18:07

    Jessy:

    Jaaaaa mochten we jou eens lekker verwennen ;D WIJ GAAN JOU MISSEN! Maar ik ga zeker deze blog van jou volgen! Kussssss

  • 24 Januari 2015 - 18:43

    Margot:

    Alvast superrrr veel plezier, maar ik zie je vast nog voordat je echt echt weggaat!!
    Was een heel gezellig avondje gister:)!
    Tot snel, xxxxx

  • 26 Januari 2015 - 09:55

    Sanders :

    woejoo swa

  • 26 Januari 2015 - 20:47

    DAAN REGEER HAAR OPA.:


    SAMANTHA, LEUK DAT JE AL EEN REISVERSLAG SCHRIJFT,WE GAAN JE VOLGEN IK EN OMA,

    OP DEZE SITE VAN WAARBENJIJ.NU. WE HOPEN DAT JE EEN MOOIE TIJD EN STAGE

    TEGEMOET GAAT MET JE VRIENDIN. GROETJES VAN OMA AGNES EN OPA DAAN.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Samantha

Actief sinds 14 Dec. 2014
Verslag gelezen: 293
Totaal aantal bezoekers 8161

Voorgaande reizen:

09 Februari 2015 - 22 Juli 2015

Stage in Paramaribo

Landen bezocht: